Annons:
Etikettavel-uppfödning
Läst 2479 ggr
JasmiineN
1/11/14, 5:43 PM

Uppfödare

Vilken kennel kommer din Collie ifrån? Kan du tänka dig att skaffa en till från den uppfödaren? Ska du ta någon kull? 🙂

Min Collie kommer från kennel Brantastig, som ligger i Billesholm. Jag har redan planer på en till från samma kennel, eftersom min ska avlas på där, så det bli så automatiskt. Behåller en av valparna från henne.

Sajtvärd på Collie

Annons:
Mika-S
1/17/14, 11:46 PM
#1

Castor kommer från Eyes Delights kennel. Trevlig uppfödare med bra och stabila hundar. Den dagen jag blir med en till collie så blir det absolut från samma kennel. Castor ska inte avlas på eftersom han är kryptorchid.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Turast
1/18/14, 1:30 AM
#2

Jamie kommer from Mironiks kennel. Ultimat trevlig uppfödare, kändes verkligen rätt! Och väldigt bra avelsstatistik 😃 Om jag ska ha en till collie nån gång (lång eller kort vet jag inte) så blir det från samma för uppfödaren kändes så rätt 😍
Jag skulle vilja avla med Jamie men det beror på vilka meriter han får osv och hur det går på mentaltestet i höst 🙂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Dentaku
1/18/14, 2:13 PM
#3

Mina korthår kommer från två olika, Oneway's och Merciless.

När jag skaffar hund bryr jag mig inte så mycket om kennelnamnet utan kombinationen; jag kollar mycket på hur MH-statistiken ser ut inte bara för föräldrarna utan på alla hundar i stamtavlan och deras syskon och avkommor. Hälsan är naturligtvis också viktig och jag vill gärna se att hundarna kommit ut på bruksprov eftersom jag vill jobba med mina hundar.

Sedan finns det vissa kennlar som jag aldrig sett något intressant hos och vissa vars kullar ofta kan vara värda att titta närmare på.

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

JasmiineN
1/19/14, 1:49 PM
#4

Åh, intressant läsning, alla tänker olika :)

Sajtvärd på Collie

Dentaku
1/19/14, 2:02 PM
#5

#2

Mironiks är en jättebra kennel och ett föredöme vad gäller hur mycket statistik, även negativ, som finns på hemsidan. Dessutom är ju Monica jättetrevlig. 🙂

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Turast
1/19/14, 2:44 PM
#6

#5 Ja hon är super! Älskar att de lägger ut statistiken på hemsidag :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Viccan92
1/27/14, 8:31 PM
#7

Bambi är från tyskland. Kennel Rydeen om jag inte minns helt fel.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Upp till toppen
Annons: