Annons:
Etikettövrigt
Läst 533 ggr
JasmiineN
1/11/14, 8:09 PM

Hur dyr är din hund?

Hur mycket pengar betalar du för din hund i månaden? 🐶

Min Dolly är dyr & bortskämd, betalar det mesta men mina föräldrar köper också något litet ibland. Köper alltid nya koppel, halsband mm. mest för att det är sååå roligt!

Foder: 335kr/mån
Försäkring: (Uppfödaren betalar än sålänge)
Leksaker: Ca 100kr/mån
Godis/ben: Ca 150kr/mån
Halsband/Sele/Koppel/Täcke: Ca 100-300kr/mån
Dagisplats: 800-900kr/mån
Schampoo & sådana förbrukningsvaror: Ca 100-150kr/mån

Övrigt (veterinär, kurser mm.): 1000-2000kr/år

Sajtvärd på Collie

Annons:
monstermash
1/15/14, 7:16 PM
#1

Blir nyfiken på hur ofta du badar hunden om du förbrukar schampoo för 100-150 kr i månaden?

JasmiineN
1/15/14, 7:27 PM
#2

#1 Oj, skrev det lite rörigt kanske! Menade självklart bajspåsar & sånt också i förbrukningsvaror. Hon badar "oftare" för tillfället också faktiskt, detta pga hon har svamp lite här & där… så vi tvättar med Klorhexidin (stavning?) schampoo. Sen är hon lätt grisig av sig också, hon blir lerig & så hela tiden, hehe! 😉

Sajtvärd på Collie

monstermash
1/15/14, 7:59 PM
#3

Jag missade att det stod "förbrukningsvaror" också visst. Då förstår jag månadskostnaden bättre :)

Vad jobbigt med svamp, hoppas det blir bättre snart!

JasmiineN
1/16/14, 12:07 PM
#4

Hoppas jag med, hon har haft svårt för att bli av med det… går sakta, men börjar bli bättre nu! 🙂

Sajtvärd på Collie

Turast
1/17/14, 9:24 PM
#5

Foder: 500kr/månaden Försäkring: 170kr (nåt sånt iallafall!) Asså sen går det ju lite på leksaker ibland, jag köper väldigt många men billiga leksaker och gör om grimskaft till leksaker så det blir billigt! Köpt lite nya täcken nu så det har ju kostat en del men vanligtvis blir det runt 800kr i månaden för Jamie Pamie

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JasmiineN
1/17/14, 9:28 PM
#6

#5 Åh, ibland är dom dyra som ska ha allting, dock tycker jag det är roligare & handla till hunden än till mig själv! 😃

Sajtvärd på Collie

Annons:
Turast
1/17/14, 9:31 PM
#7

#6 det tycker jag också! :D Jamie brukar sno tuggben från hyllorna i hundaffärerna så då får han dom haha ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: