Annons:
Etikettavel-uppfödning
Läst 898 ggr
Cajolyne
1/11/14, 8:53 PM

Varför collie?

Collie är en perfekt sällskap hunds som man kan träna allt med. Jag undrar varför du just valde rasen Collie? Berätta gärna vilka egenskaper du föll för i rasen? Fanns det någon annan ras du hade tänkt dig?


Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Carro107
1/18/14, 11:49 AM
#2

Jag gör det enkelt för mig och länkar till ett blogginlägg jag skrev för länge sedan. Varför en collie?

http://carro107.blogspot.se/

Dentaku
1/18/14, 2:05 PM
#3

Jag ville ha en hund att träna lite allt möjligt och tävla med samtidigt som jag visste att det skulle bli veckor utan särskilt mycket aktivitet, så det fick inte vara en alltför krävande ras.

Även om collien har problem med rädslor så har den fördelen att avelsdjur måste mentalbeskrivas, så man behöver inte köpa grisen i säcken. Korthårig collie tilltalade mig dessutom både i storlek och utseendemässigt. Jag har aldrig ångrat mig. 🙂

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Cajolyne
1/18/14, 8:44 PM
#4

#3 

Okej, skoj att du valde Collie. Det är verkligen en trevlig ras, skulle gärna vilja ha en själv. Skulle dock valt en korthårig eftersom jag inte är intresserad av hårvård.


Dentaku
1/18/14, 8:56 PM
#5

#4

Det ÄR bekvämt med korthår! Innan det kom snö har jag sett många långhårsägare gnälla över vädret, tydligen blir deras hundar skitiga när det är lerigt… 😛

Jag har bara tyckt att det varit jättebra spårväder!

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Cajolyne
1/18/14, 9:05 PM
#6

#5 

Jo det blir rätt skitiga under magen, Jasmine som är Medarbetare som här på Collie iFokus brukar ha regnoverall på sin Collie för hon blir så leriga på magen och sen rullar hon sig i allt äckligt. Ja vi har precis fått vår första snö här i Skåne hade med tänkt ut och spåra med min hund (dock ingen collie).


Annons:
Upp till toppen
Annons: