Annons:
Etikettövrigt
Läst 488 ggr
wolfgirl82
2014-01-19 12:36

Liten presentation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Tänkte bara presentera oss eller snarare Zelda.

Jag och min sambo tog över Zelda från en kollega till mig 2009.

Hon kunde inte ha henne kvar och visste att vi funderade på att skaffa hund så hon frågade och vi tog hem henne på prov och sedan dess har hon stannat här.

När vi fick hem Zelda hade hon nyss fyllt 9 år så hon var en äldre dam redan då men vi föll pladask för henne iaf.

Vi har haft lite problem med henne. Första vi råkade ut för var livmoders inflammation så blev akut operation mellan jul och nyår 2009.

Hon hade även mkt tandsten så det har vi också varit in och tagit bort tillsammans med några fula/trasiga tänder men allt detta har hon varit värd.

Hon har varit glad och pigg. Väldigt lättlärd. Kunde varken sitt eller ligg när hon kom hem till men det lärde hon sig på nolltid.

Idag är hon över 13 år och hörseln är inte den bästa men fortfarande glad och pigg även om hon börjar bli lite stel så vi får se hur länge hon hänger med.

Just nu ligger hon och snarkar nedanför mina fötter.

Hon har precis som de flesta collies jag känner sina "dumheter" för sig.
Har hon fått för sig att hon vill ha nått så ger hon sig inte.

Vi har som vana att ge henne en "tuggis" som är bra för tänderna och när hon ätit upp sin frukost så kommer hon och säger till att hon ska ha en.

Hon buffar på oss och allt runt omkring oss och piper och gnäller tills vi reser oss upp för då springer hon till skafferiet och väntar.

Men är man över 13 år så får man vara lite bortskämd och få ha sina ideér.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Annons:
JasmiineN
2014-01-19 13:51
#1

Välkomna! :D

Sajtvärd på Collie

Cajolyne
2014-01-19 15:39
#2

Varmt välkommen till dig & Zelda jag hoppas ni kommer trivas här på Collie iFokus.


Upp till toppen
Annons: