Annons:
Etikettutställning
Läst 709 ggr
Turast
2014-01-22 18:28

För stor?

Hej jag mätte just Jamies mankhöjd och han är 61/62 (vet inte riktigt för det var svårt att se)… På SKKs hemsida står det att maxhöjden är 61, om Jamie nu blir över 61cm kan jag ändå ställa ut honom utan att få avdrag? Mäter man höjden på utställningar? 

Jag kan typ inget om utställningar men vill ställa honom för han är så snygg 😉 och så vill min uppfödare att jag ska göra det 😃

tack på förhand!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
JasmiineN
2014-01-22 20:24
#1

När det handlar om det lilla så ser man inte det direkt så räknas inte som för hög & nej, de har inte mätt på de utställningar jag har ställt ut på iallafall, så tror inte det! :)

Sajtvärd på Collie

JasmiineN
2014-01-22 20:25
#2

(Om han inte blir så pass mycket högre, så är det nog ingen fara!)

Sajtvärd på Collie

Turast
2014-01-22 21:11
#3

Tack! Nej han blir nog inte högre än 62 cm.. han är 6 (snart 7) månader så han borde inte växa mer på höjden! 
Det känns konstigt om de mäter på utställningar iof

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Dentaku
2014-01-26 14:22
#4

Det ska inte vara några problem, min äldsta tror jag ligger på 62 och han har ett par cert. Dessutom räknas inte storlek som går över den rekommenderade som ett diskvalificerande fel, som det gör i vissa andra raser, utan bara som något som behöver vägas upp av det positiva hos hunden. 🙂

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Turast
2014-01-26 14:55
#5

#4 tack! Vad bra :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: