Annons:
Etikettträningar-tävlingar
Läst 681 ggr
Dentaku
2/22/14, 2:51 PM

Någon mer som tävlar?

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som tävlar med sin collie i bruks, lydnad, agility, rallylydnad eller någon annan gren? Jag blir alltid lika glad när jag ser andra långnäsor ute på tävlingsbanorna oavsett om jag är medtävlare eller funktionär och hejar naturligtvis lite extra på de ekipagen. 🙂

Själv kör jag bruksspår och lydnad med min äldsta hund Rover och planerar att börja med rallylydnad när vi tagit LP2 eftersom jag inte tänker gå vidare till lydnadsklass 3.  I spåret är vi uppflyttade till lägre klass och det blir förhoppningsvis en start där även om målet bara är att bli godkända. Rover fyller 9 i vår så det börjar bli dags att tänka på att vissa moment kan slita lite mycket på kroppen även om han fortfarande är fräsch. Ungtuppen Bentley får ta över i brukset och lydnaden är det tänkt.

Nästa tävling för mig och Rover blir om tre veckor och förhoppningsvis kan vi ta LP2 då!

Ni som tävlar, kan ni inte berätta lite om er själva, era hundar och vilka målsättningar ni har!

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Annons:
JasmiineN
2/24/14, 9:41 PM
#1

Nix, men när vi är redo så blir det agilitytävling! :D

Sajtvärd på Collie

Upp till toppen
Annons: