Annons:
Etikettövrigt
Läst 1902 ggr
NinaS
3/1/14, 11:09 AM

Bilbur?

Hej!

Någon som har tips på bilbur? Tillräckligt stor för att vara laglig, tillräckligt liten för att få plats i bilen och helst inte för dyr…

Annons:
Turast
3/1/14, 11:35 AM
#1

beror ju på hur stor hund du har :) och om den ska få plats i din bil beror på hur stor/liten bil du har :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

NinaS
3/1/14, 12:12 PM
#2

#1 Vuxen collietik. Audi A6 kombi. Hittills inte hittat en bur med lagliga mått som får plats i kombiutrymmet.

Dentaku
3/1/14, 3:27 PM
#3

Har du kollat på Mimsafe Variocage? Deras burar är ställbara i längden eftersom de har deformationszoner så de går in i många bilar. En enkelbur storlek L eller XL borde räcka till en collietik. Jag har haft en XL till en stor korthårshane som han hade gott om plats i. Jag ska sälja den nu men jag kollade på din profil och vi verkar bo lite väl långt från varandra. 😉

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Cajolyne
5/6/14, 11:11 AM
#4

Jag har en artfex den störta av enkel burarna. Vi var på grizzly och testa olika burar om den fick plats i bilen och om hunden med satt bra i den. Tror den kostade 3000:- där men vi hittade en på blocket.(Den är även krocksäker.) Är super nöjd är jag med buren.


vallhund
5/19/14, 4:43 AM
#5

Enda som är krocktestad för både frontalkrockar o påkörning bakifrån är MIM Variocage.

Jag har en dubbelbur i storlek Smal, utan mellanvägg, perfekt till hunden som är 58 i manken o ca 22 kg. Så den borde passa en Collie oxå.

Hellre dyr bur än död hund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

vallhund
5/19/14, 6:45 AM
#6

Om en bur inte får plats kan man välja lastgaller + dörrar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
NinaS
5/20/14, 1:06 PM
#7

Vi får inte plats med en laglig bur i vår bil… En collie är ju inte jättestor och bilen är ju inte liten, så rätt knas. Får bli lastgaller för vår del. (Undrar hur många egentligen som använder olagligt små bilburar…)

vallhund
5/20/14, 9:16 PM
#8

Tja jag får plats med en MIM Variocage i min bil, förut var det en Honda CR-V o nu är det en BMW 325 xi, var viktigt för mig att buren fick plats i nya bilen.

När jag kollade hemsidan häromdagen efter ditt inlägg såg jag att om man har en MIM bur o hunden är försäkrad i Agria så blir det ingen självrisk om jycken skadas i en bilolycka.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

NinaS
5/24/14, 5:42 PM
#9

#8 Vi köpte bilen före hunden. :P Vad är det för mått på din bur?

viktoria91
5/25/14, 7:48 PM
#10

Plus att man får 300 kr i rabatt på enkelbur och 500 kr rabatt på dubbelbur om man köper en Mim bur och hunden/arna är försäkrad i Agria. =)

vallhund
5/27/14, 2:55 AM
#11

Den är storlek small, dubbelbur utan mellanvägg, nu har dom gjort/döpt om storlekarna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

NinaS
5/27/14, 9:49 AM
#12

Kollat på variocage nu, bara maximum som blir laglig och den passar inte i vår bil.

[[Månen@]]
5/27/14, 3:55 PM
#13

bältes sele då annars? tar juh ingen plats :)

Annons:
NinaS
5/27/14, 7:07 PM
#14

#13 Det har vi. :)

[[Månen@]]
5/27/14, 9:50 PM
#15

Funkar det bra på stor hund? :) jag har det till min lilla sheltie och det funkar jättebra:)

vallhund
5/28/14, 12:02 AM
#16

En Allsafe krocktestad sele garanteras hålla hunden på plats om hunden väger 20 kg o bilen smäller i 50 km/h, den kanske håller så pass i andra situationer att man slipper få en flygande elefant i nacken om något händer.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

NinaS
5/28/14, 10:38 AM
#17

Jag vet inte hur bra vår hunds bilsele är, men känns som att det iaf är bättre/säkrare än med hunden helt lös.

Upp till toppen
Annons: