Annons:
Etikettlånghårig-collie
Läst 1036 ggr
[melowi]
4/18/14, 12:44 AM

LH Collie ägare (frågor)

Har lite frågor jag hoppas kunna få svar på då jag har väldigt svårt att välja uppfödare/kennel..

1 | Berätta lite om din/dina LH Collie's, hur är de i sättet, rädslor, koncentration, mentalitet osv. Namn i stamtavla?
2 | Tävlar ni eller fokuserar ni på någon speciell aktivitet?
3 | Vilken kennel kommer din/dina hundar ifrån och fick du träffa avelsdjuren i hemmet? Varför valde du just den uppfödaren?
4 | Hur kommer det sig att du valde just LH Collie och inte KH?

- Var beredd på eventuella följdfrågor -

Lägg gärna upp en bild på din/dina vovvar, alltid en fröjd för ögat att se på LH Collie's 😊

Annons:
Viccan92
4/20/14, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

1. Vår är från tyskland så stor kille. Rädd för golv framförallt och även trappor har han svårt för. Mer för att han inte vet att han har bakben han är så ung. Men blir han rädd så försöker han komma över det. Han är lite tja knäpp. Rolig att jobba med men man ser på honom att det inte är ofta han förstår. Men när han väl gjort det så sitter och det då är han super duktig.

2. Tanken är utställning, rallylydnad, lydnad och bruks. Men som sagt väldigt ung så det tar sin lilla tid innan det kommer. Ställer ut gör vi dock men han är inte klar i kroppen än eller pälsen.

3. Han är som sagt från Tyskland och vi är enbart fodervärdar. Vi var och träffade honom en gång och sedan hade honom på prov ett par gånger för att se hur det funkade. Inga problem så vi tog honom.

4. Jag hade mer erfarenhet av Långhår och gillar pälsvården. Sen är dem ju otroligt vackra.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

JasmiineN
4/23/14, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

1. Min VAR rädd för allting nästan när hon kom, nu efter snart 2år tillsammans så har vi jobbat bort jätte mycket. Där finns saker hon fortfarande är rädd för men inga "töntiga" rädslor, eller hur man kan utrycka sig? (Ta det inte fel). Hon VAR aldrig rädd för barn eller vuxna när hon var liten utan ville hälsa på allt främmande, dock nu är hon reserverad & hälsar inte på vem som helst. Hon är härlig & jobba med sålänge hon får bestämma hur länge :) "Brantastigs Älsklingsdocka" är hennes kennelnamn. 2. Nej vi har inte tävlat än, men vill det i framtiden! Vi tränar agility, lydnad & dogparkour framförallt. Agilityn är det vi vill tävla & satsa på. Utställningar kör vi med på & vunnit några rosetter :) 3. Kennel Brantastig. Nej, träffade inte föräldrarna personligen, men sett dem. Har min flicka på foder, men får se ifall hon klarar MH isåfall blir valparna av. Min därefter, dock är hon min i papperna redan nu. Hittade en annons på valpar som fanns kvar efter att ha letat mellan valda raser ett tag. Jag är absolut nöjd :) 4. Somsagt så berodde det på annonsen, då det var långhåriga. Men korthåriga fanns inte med på min "vill ha" lista heller så :)

Sajtvärd på Collie

Upp till toppen
Annons: