Annons:
Etikettlånghårig-collie
Läst 709 ggr
ratuoi
5/29/14, 12:07 AM

Hur många hundar?

Hur många hundar har ni? Var går gränsen?

Själv har jag en långhårig collie på snart 2 år och en snart 1 årig liten yorkshireterrier. 

Jag funderar på att ta en kull på min älskade tjej, min collie, främst för att mina föräldrar (skilda) hemskt gärna vill ha en valp var efter henne men även för att jag själv är sugen på att eventuellt behålla en valp efter henne. Min collie, min allra bästavän, är den mest intelligenta och tillgivna hund jag nånsin haft att göra med så en valp efter henne vore en dröm. Skaffar jag en till hund så blir det definitivt en valp efter henne eller ingenting alls.

Jag har funderat ett bra tag men jag är osäker om det blir för mycket då jag även har smådjur som kräver en hel del tid och kärlek.

Jag undrar var gränsen går, enligt er? Hur många hundar kan man ha som privatperson? Är det någon här som har fler än en collie? :)

Medarbetare på Social fobi iFokus

Annons:
Tanjis
5/29/14, 12:13 AM
#1

Jag har två hundar och en katt och det räcker gott och väl just nu, dock är unghunden väldigt splökig och osäker och tar mycket energi, omtanke och kärlek för det men vem vet, vi kanske kommer på andra tankar bara hon tuffar på sig

molam
5/29/14, 12:29 AM
#2

HAr inte "Collie" MEn har "Bearded COLLIE" xD Men vi har fyra ^^  Iof är dom lite mindre än Collien, men skulle lätt kunna ha 4 om inte 5 hundar när jag flyttar om jag har plats ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tanjis
5/29/14, 12:41 AM
#3

#2 men du har ju 8 syskon så du är ju inte ensam om hundarna nu, lite annurlunda sen när man bor sj ;)

molam
5/29/14, 12:58 AM
#4

Ja men även fats jag bodde själv hade jag kunna tänka mig ha fyra fem hundar, när min moster är här Brukar jag gå ut med 8 hundar samtidigt heltsjälv! ^^

Och fö är det nästan bara jag som tar hand om hundarna ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Turast
5/29/14, 11:15 AM
#5

Ja har en Collie och en blandras, men blandrasen bor kvar hos min mamma när jag flyttade. 

Jag vet inte vad gränsen för mig går.. Men jag har en gräns på att inte skaffa en ny hund förens den jag har fungerar bra i vardagen :) 

Min nästa hund blir ingen collie men någon brukshund blir det iallfall :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Cahira
5/31/14, 5:44 AM
#6

Jag har fyra, varav en är en BC/collie, en BC/corgi, en chinese crested och en dvärgschnauzer. 

Min nuvarande gräns med dessa individer och vart jag är i livet just nu så är gränsen fylld. Men två är seniorer och två är yngre så tidsfördelningen går bra. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Carro107
5/31/14, 3:40 PM
#7

Skulle jag bo själv skulle min gräns vara två. Nu har sambon och jag tre hundar och fler vill jag inte ha. Givetvis spelar det även stor roll hur nära i ålder de är. Våra är 9år,3år och 2år hade jag fått önska så skulle det skilja något år mer mellan de yngsta

http://carro107.blogspot.se/

Viccan92
5/31/14, 7:34 PM
#8

Jag brukar säga såhär att jag kan bara ha en aBambi det räcker gott och väl. Taxar däremot kan jag ha minst fyra, fem stycken.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Upp till toppen
Annons: