Annons:
Etikettövrigt
Läst 1929 ggr
Cahira
2014-06-17 00:50

Min collieblandis Digger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick antingen en fin bild pa alskade Digger. Han har 12 ar gammal och aven om han fick BCns farger sa ar han fysiskt och mentalt mer lik collien. Han forlorade ogat i en olycka i oktober forra aret men ar lika glad och aktiv som alltid, totalt obesvarad. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
*~HamsterHamster~*
2014-06-17 00:57
#1

Hihi obesvarad xD, Nämen vad söt lillen är iallafall :D

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Cahira
2014-06-17 00:59
#2

Hehe ja jag saknar prickar och cirklar pa de sista svenska bokstaverna i alfabetet pa denna dator sa blir lite knasigt ibland. ^^

Gud ja, mammas gosepojk. Ligger helst i knat och ska alltid kela. Sa lange han far kel sa ar han lycklig med livet. Behovs inte godis eller traning, baaara mys!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

*~HamsterHamster~*
2014-06-17 01:04
#3

Haha, AA märkte det men obesvarad är nog inte obesvärad xD Haha, undrar hur många det är här som har fått lite för stora knähundar. Nämen vad bra att han är tillfreds bara utav att få kärlek, snart så kommer jag säkert och snor honom ifrån dig mohahaha ;) Nä, han skulle sakna dig jätte mycket xD jag är lite flummig ikväll x)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Cahira
2014-06-17 01:06
#4

Haha flummig ar helt okej! 

Han ar verkligen en unik individ. Ljudlig med ganska stor separationsangest, men sa lange han far vara med och far vara tatt intill sa ar han lycklig. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Turast
2014-06-17 09:51
#5

Han är så söt 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ratuoi
2014-06-23 20:57
#6

Han är riktigt fin 🙂

Får man fråga vad det är för en olycka han råkat ut för?

Medarbetare på Social fobi iFokus

Annons:
Cahira
2014-06-23 21:03
#7

Han tror han ar tre ar gammal men lederna ar 12 ar gamla sa han vet inte helt att han ar stel ibland. Sa han var ute och sprang och snubblade pa grusvagen och skrapade upp hela ansiktet och punkterade ogat bortom raddning.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

ratuoi
2014-06-23 21:05
#8

Nä, fy vad tråkigt. Men skönt att det inte besvärar honom och att han verkar lycklig

Medarbetare på Social fobi iFokus

Cahira
2014-06-23 21:06
#9

Ja det var ingen trevlig upplevelse. Han var radd i borjan nar han hade tratt och stygn men efter han vant sig sa marks det knappt langre. :) Han springer fortfarande som en idiot. >_<

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-07-12 03:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Alltsa, den dar nosen. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-07-13 01:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Kroppsbild. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Turast
2014-07-13 06:47
#12

Han är så söt ! Tycker. an verkligen ser vissa likheter med collie i kroppen på honom! :) vilka fler raser är han?:>

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Cahira
2014-07-16 04:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

BC/Collie :) Ar bara fargerna och palsen som ar BC lik, resten ar sa collie. :) speciellt mentalt! Han ar sa rolig. ❤️ Hans BC/corgi brorsa ar daremot mer BC hjarna. 

Han travar pa ett valdigt intressant vis med hoga framben, vet inte helt vart han fick det ifran. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Turast
2014-07-16 16:31
#14

Ja så var det ja! Haha han är verkligen söt, lite lika Jamie i teckningen fast Jamie har ju mer vitt :p haha gulligt med så höga framben! Jamie släntrar fram och snubblar på sig själv ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Cahira
2014-07-16 19:04
#15

#14 Kanske klumpighet ar fran collien med isf, for Digger ar en riktig klumpeduns. :P Han SER smidig ut, men han trampar pa de andra hundarna, snubblar pa sina ben och ar allmant klantig. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Turast
2014-07-16 23:41
#16

Haha låter som colliklump ;) Jamie är vääärldens klumpigaste! Kliver på en utan en tanke på att det kan göra ont, går in i bord, kliver på andra hundar .. ja haha klumpig!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Cahira
2014-07-17 01:57
#17

Det later exakt som Digger det. :) Och han ar otroligt vokal, roauar och piper och "astma-andas"och andra grejer. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Turast
2014-07-17 18:22
#18

Haha ja man är det tyst i huset… Då är nåt fel ;) Jamie pratar oavbrutet haha! Digger verkar fått en hel del ifrån colliesidan ^^

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Cahira
2014-08-06 02:40
#19

Snoken ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Miner00
2014-10-24 16:36
#20

sötnos

Annons:
Cahira
2014-10-25 05:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#21

#20 Tack :) 

Här är ett litet uppdateringsbildspel. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JasmiineN
2014-10-25 14:26
#22

Fin han är!

Sajtvärd på Collie

Cahira
2014-10-26 03:52
#23

Han tackar :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-03-05 03:52
#24

Jag är passar en collie några dagar och Digger är jättekär i denna nioåriga tik. :) Jag klandrar honom inte, jisses så snygg hon är! 😍 Fame heter hon. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Lavine
2015-03-10 12:23
#25

Jättefin!

Cahira
2015-03-11 01:39
#26

Det var jättehärligt att ha Fame hos oss. Tänk så mycket man kan fästa sig vid en hund på fyra dagar. 

Hon hade lite problem med en höft så hon fick tillskott med sig hem och ägarna sa att det märktes att hon haft det bra för hon hade mer energi och var valpigare. Är nog bästa betyget jag nånsin fått som hundpassare. ❤️ Hon till och med busade sista dagarna och hon hoppade jämfota upp i luften när hon skulle äta på söndagkvällen. Så hon svarade bra på tillskottet. Helt UNDERBAR hund. Ungarna är lyckligt lottade att växa upp med sån fantastisk hund!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2015-06-25 05:11
#27

Digger åldras fort nu. Han lever nog inte året ut. 😕

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
JasmiineN
2015-06-28 01:52
#28

Nämen! Åh, det var väldigt tråkigt & höra. Jag håller verkligen tummarna för kämpen! 😕

Sajtvärd på Collie

Cahira
2015-06-28 01:58
#29

Vi skämmer bort honom med högenergifoder, spannmålsfritt foder OCH 1-2 burkar kattmat per dag och han tappar ändå vikt så är nog invärtes cancer vi kämpar mot. Han har livsglädje och kvalitet kvar men han har förtvinat sina muskler rejält på väldigt kort tid. Jag vet inte om han har sommaren ut eller ej men det går snabbt utför och vi rår om honom så mycket vi bara kan just nu. 💔

Vi skulle köpa en pekingese efter Digger för Mike saknade att ha pekingese så när Mikes son kom på besök och undrade om han fick pensionera sin pekingese hos oss så sa vi ja. Så vi har redan skaffat "hunden efter Digger" men det är lättare med en senior än en valp just nu så det löste sig fint. Digger är 13, Andy sades vara 10 men fick höra att han är 11 ELLER 12 så vet inte hur gammal han är riktigt, men jag kör på 11. Och så har jag 11årig dvärgschnauzer, 3årig bc/corgi blandis och 1.5 årig chinese crested. När Digger är borta kommer det bli tomt, han är enda hunden som är i min favoritstorlek och kommer sakna honom nåt så fruktansvärt. 

Tänk att ett fullt hem fortfarande kommer kännas tomt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: