Annons:
Etikettträningar-tävlingar
Läst 839 ggr
JasmiineN
2014-07-30 19:09

SKYDDSHUNDAR

Någon med Collie här som kör skydd med sin? Min har visat stora intressen för det, men inte blivit något. Jag satsar på agilityn… men börja fundera på om skydd är något vi borde satsa mer på då? Iallafall lite träning till att börja med. Någon som vet ifall det finns många Collie som tränar/tävlar skydd överhuvudtaget?

Sajtvärd på Collie

Annons:
Viccan92
2014-07-31 14:15
#1

Tror det är rädd få. Hört några korthår enbart. Min är för  snäll för att klara det.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

JasmiineN
2014-07-31 19:32
#2

#1 Ok. Nja, i längden är nog min också lite väl snäll för att lyckas med det så.

Sajtvärd på Collie

Turast
2014-07-31 21:56
#3

Åh Gud vad kul det hade varit! Haha Jamie hade nog fått bättre självförtroende av det men tror inte han är så tuff som den krävs :/

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JasmiineN
2014-08-01 19:31
#4

#3 Där tvekar jag också, om Dolly är tillräckligt tuff… haha får väl ta en testträning nån gång!

Sajtvärd på Collie

Dentaku
2014-08-01 20:33
#5

Det finns både långhår och korthår som tränar skydds nere i Europa men det är rätt få som tävlar. Här i Sverige vet jag ingen collie som tränar skydds, det är svårt att komma med i en träningsgrupp ens om man har en hund av de raser som passar bra till skydds om man inte redan känner folk som tränar som vet att ens hund har det som krävs.

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

JasmiineN
2014-08-03 16:21
#6

#5 Tack så mycket för informationen! Då fick jag lära mig något nytt 🙂

Sajtvärd på Collie

Annons:
Upp till toppen
Annons: