Annons:
Etikettträningar-tävlingar
Läst 642 ggr
JasmiineN
8/3/14, 4:16 PM

Resultat ifrån helgens MH

Då vart det väl dags & skriva om hur det gick för mig & Dolly igår… Det slutade i tårar helt enkelt. Vi klarade oss till moment 6c av 10. Vi fick avbryta pga hon blev FÖR rädd & eftersom nästa momenten som var kvar var liknande detta. Det var vid den blåa overallen som drogs upp oväntat framför henne, hon sprang iväg ifrån banan &  vägrade sen komma tillbaka & "hälsa" på den när jag väl fick tag på henne. Men de andra momenten före gick utmärkt. 

Så med andra ord, inga valpar vilket är väldigt trist. Men hon är såklart min lilla älskling ändå & det är ingens fel att det blev som det blev. Vi fick träffa hennes syster Lexi iallafall, för första gången, hon klarade testet med höga poäng! Dollys bror fick avbryta vid samma moment som Dolly, så kullen är väldigt blandad i resultaten.

Sajtvärd på Collie

Annons:
JasmiineN
8/3/14, 4:17 PM
#1

Här kan ni läsa om alla momenten & poäng: http://nattstad.se/bassebus

Sajtvärd på Collie

Turast
8/3/14, 4:37 PM
#2

Vad tråkigt att det blev som det blev! Men hon är ju ändå samma underbara hund

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JasmiineN
8/3/14, 5:09 PM
#3

#2 Ja, väldigt tråkigt. Det är hon!

Sajtvärd på Collie

Dentaku
8/3/14, 5:33 PM
#4

Tråkigt att höra! Men som sagt, det är samma fina hund ändå även om hon inte ska ha valpar. 🙂 Krama om henne ordentligt, hon har varit duktig!

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Dentaku
8/3/14, 6:58 PM
#5

Jag måste förresten säga att du har en väldigt seriös och bra uppfödare också som avslutar fodervärdsavtalet på en gång nu och överlåter hunden till dig! 👍

Tyvärr är det ju inte alla collieuppfödare som låter bli att avla på hundar som brutit sitt MH.

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Carro107
8/3/14, 10:01 PM
#6

Förstår att du är besviken, det får man vara.

Tyvärr så blir det inte alltid som man har tänkt sig när det gäller hundar.

http://carro107.blogspot.se/

Annons:
JasmiineN
8/7/14, 11:41 AM
#7

#5 Ja det är det verkligen! Nej, det är ju fel om man gör de ändå! :/ #6 Exakt, men där finns annat vi gör också som hon klarar av, så ingen kris :)

Sajtvärd på Collie

Upp till toppen
Annons: