Annons:
Etiketthäsla-sjukdomar
Läst 889 ggr
JasmiineN
2014-09-05 14:10

Allergi

Varit igång under en längre tid & försöka hitta rätt allergi på Dolly, hon har kliat sig förskräckligt mycket. Varit hos veterinären i omgångar men inte kommit fram till något. Var där igen för 3 veckor sen & då tog dem blodprov, svar kom denna veckan. Hon hade flera olika, men kvalster var stort.

Nu ska vi genomgå en foderdiet till att starta med & om det inte ger något så blir det sprutor. Dessa sprutor tas till att börja med varannan vecka & sen en gång i månaden, dessa ska tas hela livet ifall jag tolka det rätt.

Hur hade ni tagit besultet?

Sajtvärd på Collie

Annons:
Turast
2014-09-06 10:45
#1

många hundar blir ju fria från klåda om de går över till BARF, man kan pröva att ge endast från ett djurslag för att se om det är nått djurslag hon inte tål.

Vad menar du med att ta beslut?
Jamie har ju ED grad 2 nu och kommer få gå på rehab resten av sitt liv, en gång i veckan eller varannan vecka. Och ja det kostar skjortan men så får det vara. Och om hon blir bättre med sprutor så varför inte? 
Hoppas ni löser det 🌺

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Viccan92
2014-09-06 21:03
#2

Min förra hund var allergisk mot kvalster. Fick med tips om sprutor men jag åkte till en speciallist och hon ska blankt nej till sprutor. Istället sa hon till mig att byta till bäddar som är enkla att tvätta samt städa oftare hemma. Sen så skulle jag bada honom varje dag i två veckor och sedan gå ner till varannan dag. Med bad varannan vecka så var han sen frisk utan massa sprutor eller annan medicin. Prova detta innan. Fanns ett speciellt schampoo med.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

JasmiineN
2014-09-11 18:53
#3

#1 & #2 Tack för tipsen!

Hon startade med veterinärfoder igår & ska äta det 8 veckor framåt. Hoppas det går bra med det! Men kommer inte att välja vaccin sprutorna eller kortison sprutor, då hennes utsida inte tagit skada av kliandet. Duschar henne & städar ofta redan sen första veterinärsbesöket, så blir väl bra så småningom! 😇

Sajtvärd på Collie

Viccan92
2014-09-12 15:33
#4

#3 Jag provade veterinär foder med men då blev han bara ännu värre. Sen var det svindyrt. Började med ett foder som var mer än hälften så dyrt och jo då mycket bättre.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Upp till toppen
Annons: