Annons:
Etikettträningar-tävlingar
Läst 1562 ggr
JasmiineN
2015-03-18 19:01

VAD TRÄNAR NI MED ER COLLIE?

Vad tränar/tävlar ni med er Collie? 😃

Med Dolly tränar & tävlar jag Agility. Tränar även lydnad & rallylydnad som också ska tävlas i framtiden. Dogparkour som en extra sak.
"Mini" narkotikautbildning har gjorts också 🙂

Sajtvärd på Collie

Annons:
Turast
2015-03-25 12:21
#1

tränar tävlingslydnad, freestyle och upplet. 

Hade han inte haft sådana problem med armbågarna hade vi tränat agility också och personsök

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JasmiineN
2015-03-28 21:20
#2

Åh roligt! Vill också sätta igång lydnaden på riktigt…

Det andra var mindre roligt ju, åh! 😕

Sajtvärd på Collie

Viccan92
2015-04-01 16:49
#3

Just nu mest rallylydnad men hoppas på lydnad också ev personsök med hanen. Tiken är inte så förtjust i människor så skippar personsöket med henne men tänkt köra agility och freestyle dessutom med henne då hon är otroligt smidig. Till skillnad från hanen som är otroligt klumpig

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

JasmiineN
2015-04-05 22:49
#4

#3 Åh så kul! Är jättesugen på rallylydnad, så ska minsann fortsätta lite med det.

Sajtvärd på Collie

Viccan92
2015-04-07 15:36
#5

#4 Ja det är jättekul synd att det är aldrig funkar så bra bara med mina hundar.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Dentaku
2015-05-06 13:32
#6

Med den äldre tränade och tävlade jag lydnad och bruksspår men nu har han fyllt 10 år och är pensionerad från det, framför allt eftersom han blivit en farbror som uppenbarligen inte längre tänker anstränga sig med sånt han tycker är tråkigt(framför allt fritt följ)  om han inte får en bra belöning på en gång. 😂 Husse tränar tricks med honom i stället och det blir kanske lite rallylydnad, annars gör vi sånt han tycker är roligt, t ex uppletande.

Den yngre tränas i lydnad, bruksspår och brukssök med siktet intställt på tävling. Målet är att starta ettan och appellen i år.

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Annons:
JasmiineN
2015-05-07 18:45
#7

#6 Åh så skoj! 😃

Sajtvärd på Collie

Cahira
2015-06-28 04:03
#8

med "min" gamla BC/Collie Digger tränas ingenting, han är lyckligast som sällskapshund och har alltid varit. Om han får hänga med så är han lyckligast i världen!

Min BC/corgi däremot även om han är annan typ av collie och blandis så svarar jag ändå. ^^ Mest tränar vi apportering, kroppskontroll, mod då han har rädslor, balans, freestyletricks och försöker få igång nosarbete men han är för uppvarvad för att ta sig tid att hitta snoken i plytet. :)

(och så kan min dvärgschnauzer 33 tricks men är pensionerad och jag tränar kaffesök med min chinese crested när jag ändå är igång. Pekingesen tränar jag bara hyfs eftersom han bara bott här 2 månader och har inte direkt blivit stimulerad)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JasmiineN
2015-06-28 04:23
#9

#8 Border Collie & Bearded Collie är också välkomna till denna sajt sålänge, då de inte har några egna sajter. Så det är helt ok! Kategorier finns till det.

Åh så roligt! 😃

Sajtvärd på Collie

Cahira
2015-06-28 04:51
#10

Skönt att de är välkomna :) Vallhundar har många BC men eftersom corgimixen är den jag har högst planer med och min arbetspartner så var jag tvungen att dra upp honom och då fick de andra en liten parantes. :) 

Jag vill tävla med honom i freestyle och vill göra honom till min personliga assistent hemma men då han blev misshandlad i sitt första hem (rescue) så vet jag inte hur långt vi kommer nå. :) 

Diggers kvadratiska byggnad

Digger

Digger

Apache

Apache

BC blandisarna

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JasmiineN
2015-06-28 21:23
#11

Så fina bilder!

Sajtvärd på Collie

Cahira
2015-06-29 00:17
#12

Tack :) Blir blandad kompott. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Belphi
2015-08-27 16:08
#13

Med Riley tränar jag lydnad och sök, kommer bli rallylydnad också, hoppas jag. Förhoppningsvis ska vi ut och tävla med 🙂

Annons:
JasmiineN
2015-08-29 00:12
#14

#13 Så skoj! Lycka till! 🙂

Sajtvärd på Collie

Upp till toppen
Annons: