Annons:
Etikettövrigt
Läst 965 ggr
Cixx
12/8/15, 11:36 AM

Intresserad av collie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag blev medlem i collie sajten häromdagen. Har ingen collie men har en italiensk vinthund och 2 eurasier. Min mamma ägde 5-6 st  LH collies från en kennel som hette Hassleholm's kennel när hon var yngre. Nu har min kompis skaffat en LH merle hane från Callahorn's kennel som är helt underbar, vilket såklart har öppnat ögonen på mig och jag är väldigt intresserad av att skaffa en collie i framtiden. Dock kikar jag på en korthår då pälsvård tyvärr inte är min grej. Tillsvidare får jag kika på era underbart vackra hundar!

Bild: Bästisarna Zombie och min italienare Inna 😍

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Annons:
Belphi
12/10/15, 11:17 AM
#1

Åh Men Zombie följer ju jag på insta! Så söt han är.  Är det något speciellt du vill veta om collien? Nu har ju jag förvisso en LH grabb, men du kan alltid fråga ändå! (PS. lång päls behöver inte alls vara jobbig, ingen pälsvård här inte, mer än kamma ur fällpäls 😉)

Cixx
12/10/15, 3:06 PM
#2

Åh vad kul! Zombie är helt underbar. Så glad och gosig :) Har ju lärt mig en del genom min kompis om collie och min mamma hade ju som sagt collie. Jag vill ju ha en hundkompis som gillar att hänga med ut på saker men även kan ta det lugnt inne (inlärningsak såklart). Har inget intresse för lydnad och agility men vill ju såklart prova det. Freestyle och utställning är största intresset. Pälsvården är jag rätt trött på då jag har eurasier också så när de fäller måste de ju borstas iprincip varje dag i 1-2 veckor, vilket jag inte tycker är jätte kul. Så väljer helst korthår då pälsen inte kräver samma omvårdnad :) Är det nån skillnad på hane och tik i temprament enligt dig?

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Belphi
12/10/15, 3:45 PM
#3

Ja det förstås, det blir ju en hel del päls, det har du rätt i! Själv har jag intalar mig att kort päls blir jobbig och sticks haha. Utifrån de hundar jag träffat så tycker jag att collien är lika i temperamentet, men det är ju min erfarenhet. Någon annan här har kanske en annan uppfattning.

Cixx
12/10/15, 4:38 PM
#4

#3
Jo, absolut och KH collie har ju rejäla korta hårstrån så att få ett sånt i foten är nog inte kul. 

Ah, okej :)

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

JasmiineN
12/19/15, 6:14 PM
#5

Inte varit inloggad på ett tag, såg tråden först nu! Haha.
Vad roligt att Collie är intressant, har dock inte lika stor erfarenhet av just korthårig, men finns några i gruppen som kanske kan vara till hjälp! 😃

Sajtvärd på Collie

Viccan92
12/21/15, 7:53 PM
#6

Älskade Zombie. Träffade honom mycket som valp. Är fodervärd åt två colliesar från callahorns kennel.

Mina två har olika typer av päls. Hanen måste borstas minst en gång i veckan för att hållas bra medan tiken räcker med en gång i månaden ungefär utan att få tovor. Så kolla efter vilken sorts pälstyp dem har.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
Upp till toppen
Annons: