Annons:
Etikettövrigt
Läst 3495 ggr
Klickertok
12/31/15, 3:09 PM

Skillnad KH LH

Jag är lite nyfiken på vilka skillnader som finns mellan KH och LH Collie, för det lär det nog göra?

Sen om någon skulle vilja så säger jag inte nej till att få tips om uppfödare som kanske har KORADE hundar/har valpar som blivit det?

Annons:
Shopaholix
1/13/16, 12:05 AM
#1

Jag har haft långhårig och korthårig Collie, jag upplever korthårig som en aning tryggare än långhårig. Om detta gäller alla vet jag inte. Just nu äger jag en korthårig, och har aldrig haft en så stabil collie som henne. Kan såklart bero på den enskilda individen också, men jag vill verkligen rekommendera att pröva korthårig. Rasen är inte speciellt efterfrågad där jag bor, men jag har verkligen fastnat för rasen. Har hört folk som säger annat, att KH är skarpare och kan vara hårdare. Det är ingenting jag har upplevt, eventuellt isåfall att dem är liiite skarpare än långhårig.

DeniceP
2/5/16, 1:23 AM
#2

Har fått höra vissa säga: Om du tar colliens favoritleksak och lägger under foten så försöker långhåret krafsa på din fot för att få tillbaka den, korthåret gräver en grop under foten för att få tag i leksaken.

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

reckon
2/7/16, 8:39 AM
#3

#2 Låter inte som något min kortis skulle göra. Han skulle nog göra det mest logiska i situationen - skälla ut foten. 😃

DeniceP
2/7/16, 11:57 PM
#4

#3 haha, min fd hade skällt samtidigt som han grävde hål i vad som än fanns under foten för att få tag i leksaken!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Viccan92
2/8/16, 4:45 PM
#5

Är nog väldigt induviduellt. Jag har två långhår och dem är så olika så det är helt otroligt.

#1 Ja mina hane skulle skälla ut foten. Tiken skulle bara titta på mig och sen gå därifrån. Jobba för att få tillbaka leksaken är helt otänkbart för henne.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Madeleinez
7/15/17, 2:24 PM
#6

Jag har en kh-collie, han är väldigt stabil till skillnad från långhår jag träffat som är nervösa… Alla kh jag träffat är stabila & enligt min mening lite roligare att äga än långhår! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: