Annons:
Etiketthäsla-sjukdomar
Läst 3115 ggr
Cixx
2016-01-13 17:27

Colliemage

Har hört uttrycket Colliemage och nu har jag försökt hjälpa min vän med en collievalp som inte verkar tåla lax och torrfoder men vi blir inte kloka på vad det är i torrisarna han inte klarar då vi provat både spannmål och utan. Är det vanligt med problem med colliemagar?

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

Annons:
JasmiineN
2016-03-14 19:21
#1

Har du/ni gjort allergitest?

Sajtvärd på Collie

JasmiineN
2016-03-14 19:21
#2

Min ena Collie har kvalsterallergi, därav!
Men finns många olika allergier angående magen.

Sajtvärd på Collie

Lilla Lorden
2016-05-04 12:15
#3

Har haft 2 collie med colliemage. Har en herre på 9 år nu. En collie  ska ha samma kost varje dag, inga avvikelser då mår dom bäst.  Det är inte rolig med diarre i den pälsen. Nu äter min senior hane seniorfoder.  Prova

Neihna
2016-05-15 21:21
#4

Min collie har också känslig mage och han är 8år nu. Han mår bäst med att bara äta sitt torrfoder och jag har fått prova mig fram genom åren. Så fort han får i sig andra saker så är risken stor att han blir dålig i magen. Bröd är hans stora favorit och det funkar och används som godis. (Har förövrigt aldrig varit med om en hund som älskar bröd som han). Andra spannmål som ris, potatis och liknande brukar vara okej. Kalkon blir han gasig i magen av.

Madeleinez
2017-07-15 14:13
#5

#4 Månag hundar blir magsjuka av potatis..:/ Min collie hane äter köttfärs, frysfoder, torrfoder osv å klarar det galant. Har tyvärr inga tips mot "colliemage".

Upp till toppen
Annons: