Annons:
Etikettlånghårig-collie
Läst 3106 ggr
JasmiineN
8/25/17, 11:00 AM

Raka ner pälsen!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon här som har en långhårig, men nedrakad? Min ena lider av kvalsterallergi, testat det mesta men inget funkar, så funderar på om rakning kan göra det bättre. Jag vill absolut inte, men jag tänker då inte vara egoistisk heller.

Sajtvärd på Collie

Annons:
Carro107
9/15/17, 3:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag klippte ner/rakade min i början av sommaren.  Anledningen till det var att jag 1 är sjuk och har begränsat med energi och ville ta en paus med pälsvård och 2 min hund uppskattar inte pälsvård så han fick också en paus från det. Jag rakade inte ner honom helt utan sparade 6 eller 9mm päls, minns inte riktigt nu. Pälsen växer fort så jag ser det inte som en så stor grej att ta ner pälsen, den kommer tillbaka

http://carro107.blogspot.se/

Viccan92
11/5/17, 6:35 PM
#2

Pga allergin så ja. Min amris hade med kvalsterallergi och kvalster sitter gärna i pälsen. Fick även tipset  att bada oftare för då trillar ju alla kvalster av och då blir det bara jobbigt med mycket päls.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

irrenil
6/30/20, 9:09 PM
#3

Absolut inte o den inte har en sjukdom, pälsen skyddar ju både mot kyla och värme, så NEJ säger jag! Om det är kvalster eller liknande bada den istället, och ang. pälsvård finns det många salonger som kan hjälpa dig med bad, borstning, kloklippning m.m!

Upp till toppen
Annons: