Annons:
Etikettmentalitet
Läst 1047 ggr
Carro107
8/1/14, 9:00 AM

Bilder från mh och mt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd med bilder från mh och mt. 

Jag har nu min andra collie och mina hundars mh skiljer sig rätt ordentligt åt. Båda hundarna gjorde dock mh som stämmer ordentligt med hur de är/var.  Och det viktigaste med mh är att det visar hur hunden är.

Första bilden visar min förra hund vid dumpe. Från det att han reagerade till det att han kollade av gick det någon enstaka sek

http://carro107.blogspot.se/

Annons:
Carro107
8/1/14, 9:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer en bild på min nuvarande hund vid spökena. Jag var tyvärr inte med på hans mh utan det var uppfödaren som gick med honom

http://carro107.blogspot.se/

Carro107
8/1/14, 9:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och till sist är det en bild på min förra hund från avståndsleken på mt. Han satsade rätt ordentligt på att få springa och leka med testledaren.

Nu hoppas jag att fler laddar upp bilder. Mh och mt är viktigt men det ska vara roligt och inte något som man behöver oroa sig för

http://carro107.blogspot.se/

Turast
8/1/14, 9:24 AM
#3

Åh vad kul med bilder! Ska fråga om någon kan fota mig och jamie när han ska göra MH i höst :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JasmiineN
8/1/14, 7:33 PM
#4

Gud så roligt att få se! I morgon är det min tur & göra det, hoppas att någon kan fota oss med.

Sajtvärd på Collie

Dentaku
8/1/14, 8:20 PM
#5

Jättebra inlägg! Precis som du skriver så ska man inte vara orolig över att gå MH, det är jätteroligt! 🙂

Och så vill jag upprepa vad jag skrivit i en annan tråd - bara för att ens hund kanske inte passar i avel betyder inte det att den är värdelös! Rädslor nedärvs i stor grad, så man bör inte avla på hundar som visar rädslor men det betyder inte att de inte kan vara hur trevliga och bra hundar som helst i övrigt.

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Dentaku
8/1/14, 8:23 PM
#6

Jag har dåligt med bilder, däremot är hela Bentleys MH filmat:

Bentleys MH

Länken leder till en sida där alla momenten ligger upplagda. 🙂

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Annons:
Turast
8/1/14, 11:58 PM
#7

#6 åh, det ska jag kolla på imorgon! gud så intressant :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Dentaku
8/2/14, 1:06 AM
#8

#7 Jamies uppfödare är också med, jag undrar om det inte är hon som rycker upp dumpen… 😃

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Turast
8/2/14, 1:17 AM
#9

#8 nämen vad roligt! jag är så pepp på MHt i höst! 😃 ska blir riktigt spännande!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Dentaku
8/2/14, 1:23 PM
#10

9#

Det är jätteroligt! Ofta beter sig hunden ungefär som man tror i mångt och mycket men ibland blir man riktigt överraskad!

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Turast
8/2/14, 2:32 PM
#11

Såg filmerna från MH nu, så roligt att se! Jamie kommer bli rädd för spökena tror jag haha men han släpper rädslor rätt snabbt :p

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Dentaku
8/2/14, 3:26 PM
#12

Jag var övertygad om att Bentley skulle bli rädd för spökena också - så pass säker att jag blev orolig för att han tyckte att det var så läskigt att han stängde av när han började nosa runt. Beskrivaren skrattade gott när jag berättade det och sa att han var helt lugn och hade koll hela tiden men tyckte det räckte med att vinkla ett öra ditåt då och då, ända tills de kom tillräckligt nära.  😛

Som sagt, ibland överraskar de!

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Turast
8/2/14, 5:59 PM
#13

Haha Jamie kommer nog också förvåna på någon moment :) ser verkligen fram emot MH nu!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
JasmiineN
8/3/14, 4:23 PM
#14

Mitt MH fick avbrytas efter moment 6c! 😕

Sajtvärd på Collie

nashjamie
9/27/14, 4:23 PM
#15

#14 varför?

JasmiineN
9/29/14, 9:36 PM
#16

#15 Hon blev livrädd för den overallen som flyger upp ifrån marken & försvann ifrån banan… så de valde & avbryta där.

Sajtvärd på Collie

Upp till toppen
Annons: