Vilken ras passar mig?
Hej! Jag undrar vilken hundras som skulle passa oss? Jag har tittat mkt pĂ„ LH Collie, men vet inte om den passarđ€Jag och min familj (min tolvĂ„riga storasyster och mamma o pappa) bor i en villa. Vi har tillgĂ„ng till skog. Vi har bara en bilvĂ€g hĂ€r och rĂ€tt stor trĂ€dgĂ„rd(: Vi har ocksĂ„ en utekanin pĂ„ tre Ă„r. Jag och min syster kan gĂ„ hem pĂ„ rasterna för vĂ„r skola ligger bara nĂ„gra hundra meter ifrĂ„n oss, mamma kan ocksĂ„ gĂ„ hem frĂ„n sin rastđJag och min storasyster kan sluta efter skolan och rasta hunden, vi har grannar och kompisar som kan vara hundvakt ifall vi Ă„ker ivĂ€g sĂ„ inte hunden behöver vara ensam sĂ„ lĂ€nge;) den ska passa med andra hundar (alltsĂ„ inte bli aggressiv och sĂ„nt) och med andra djur(= pĂ€lslĂ€ngden ska inte vara för kort men inte heller för lĂ„ng, nĂ„t mittemellanđMin pappa hade en rottweiler (som var supersnĂ€ll) nĂ€r han var liten och sĂ„ har jag hundvana för jag brukar vakta en hund finsk lapphund. Finns det nĂ„gon ras som passar in pĂ„ mina krav? Tacksam för alla svarâ€ïž
Du kan frĂ„ga inne pĂ„ Hundar iFokus ocksĂ„, dĂ€r Ă€r det lite mer aktivitet. đ
https://hundar.ifokus.se/
// Harley
Okej:) Tack sĂ„ mycket!â€ïž